“Sr Google, per què ja no m’estima?” El buscador enfonsa les webs no responsive per a mòbils
Era una notícia a veus, però Google ja ha confirmat que a partir del proper 21 d’abril les pàgines web que no estiguin optimitzades per a ser vistes correctament a pantalles d’ordinador, tauletes i dispositius mòbils (pàgines responsive) seran penalitzades en els resultats de les cerques.
En el següent web podràs verificar si un web és #mobilfriendly
Si el teu web està optimitzat per aquest tipus de dispositius no has de patir per cap de les informacions que, d’una forma o altra poguessis rebre en relació a aquest aspecte tan fonamental per al posicionament online de la teva marca, empresa o servei.
La nova directiva de Google, de la qual t’adjunto l’enllaç oficial aquí, és bastant clara en el fet que:
“A partir del 21 d’abril Google s’orientará vers l’ús de la telefonía mòbil com a criteri de classificació”, és a dir, els llocs més #mobilefriendly (o responsive) serán potenciats en els resultats de les cerques.
En el mateix comunicat, passa inadvertida una circumstància també important: Desde la setmana passada Google ha començat a utilitzar la informació sobre les APP indexades als dispositius com a element que guiarà els resultats de les cerques.
Webs no responsive (RWD), un nou efecte flash
Fa uns anys es van posar de moda les webs fetes amb flash. Era una tecnologia que aportava uns resultats visualment increïble i que van impulsar de forma molt espectacular les possibilitats que tenia internet per al branding més innovador i multimèdia.
El problema per al flash era que els buscadors no detectaven correctament el seu contingut. (Atenció! Que no entrem en el debat dels interessos econòmics i empresarials que hi podia haver al darrera d’aquest fet).
Així que avui en dia el flaix està completament injuriat en termes d’optimització SEO.
Què significa aquest canvi en l’algoritme de Google per la comunicació corporativa?
Avui en dia, qualsevol canvi tecnològic es tradueix en la necessitat, per a les empreses, de buscar aliats/col·laboradors en aquest àmbit hàbils en donar resposta a la necessitats de tenir una pàgina web, en aquest cas, que:
- Sigui acord amb els objectius estratègics de l’empresa i el seu posicionament.
- Adeqüi la usabilitat de la seva interfície visual —allò que veu la persona que mira el web— a les diferents formes de navegació (no es busca el mateix quan un consulta un ordinador, que quan camina pel carrer amb el seu smartphone)
- Permeti a l’empresa, marca, producte o servei créixer i desenvolupar-se en l’òrbita de la comunicació digital.
- Tingui recorregut front a les novetats tecnològiques immediates.
Malgrat totes aquestes consideracions, cal pensar que un web no és per sempre i caldrà considerar el temps d’amortització de la inversió i les necessitats de planificar la renovació en un període de 5-7 anys de mitjana.
Un article d’Anna Serrano Coll (c)
PER SABER-NE MÉS SOBRE XARXES SOCIALS
[+Serveis: Comunicació online] [+Article: “Cap a on apunta Google? Tendències en optimització del màrqueting de continguts”]