“vintage valentine football pass”, by Karen Horton, Flickr

«Show me the Money!» Plataformes SEM convertides en un comercial de guàrdia

En els darrers temps han aparegut multitud de plataformes de compra/reserva de productes i serveis online: Atrapalo, El tenedor, Letsbonus, Smartbox, Groupon,… Es tracta de formes especialitzades de SEM que, enfocades principalment a serveis i productes per al temps d’oci, han estat la plataforma per a donar-se a conèixer entre moltes empreses i aconseguir activar un actiu comercial que està de guàrdia els 7 dies de la setmana, les 24 hores.

És important mantenir alguns principis bàsics per a l’activació de perfils de pimes i la configuració de descomptes i cupons per a plataformes de contractació online.

Àmpliament posicionades en les ciutats, a poc a poc també van aconseguint penetrar en contextos de consum més locals.

Malgrat la potència que tenen per atraure clients, hi ha una sèrie de normes que cal tenir ben present a l’hora d’activar aquesta línia comercial:

  • Existeixen diverses fórmules de facturació en aquestes plataformes SEM: un percentatge de la facturació (moltes vegades significa restar encara més marge sobre un preu que ja inclou un descompte), un volum fix per cada client, un cost fix per a ser present en la plataforma, entre d’altres.
  • L’activitat que es du a terme en aquestes plataformes SEM és més de màrketing que de comunicació. Això vol dir que no es poden plantejar, per exemple, com a aparador per donar a conèixer un restaurant o un hotel, esperant que els clients se sentin absolutament captivats pels plats o les habitacions; al contrari: els usuaris d’aquestes plataformes no busquen informació, busquen ofertes i l’acció que s’hi dugui a terme s’ha de comprendre com una activitat de gestió del preu.
  • La configuració de descomptes ha d’alinear-se amb el model de producte que busquen els usuaris: sigui una oferta en temporada baixa, sigui un pla tancat o sigui un descompte genèric i global per a un ventall de serveis. Oferir un menú degustació quan es busca un descompte sobre carta aporta pocs resultats.
  • La configuració del perfil és l’aparador que faran servir el clients per acabar de valorar la proposta comercial i triar entre dues opcions de valors similars.
  • L’experiència és un grau.
  • És interessant detectar interlocutors directes que actuïn com a gestors de la marca.

Un apunt per a la configuració de descomptes

Mai no és sobrer tenir present alguns principis bàsics per a la configuració de preus i descomptes.

“Show me the Money”, càlcul de marges, Anna Serrano Coll, 2015

“Show me the Money”, càlcul de marges, Anna Serrano Coll, 2015

En aquest sentit, cal recordar que sempre es recomanable calcular els marges comercials sobre el preu de venda, no sobre el cost brut, per evitar sorpreses desagradables.

Si voleu ampliar aquesta informació, us recomano un article senzill, però molt interesant, de la revista Emprendendores: “Cómo calcular si te resulta rentable” així com la història de Rachel Brown, una fornera de Londres que va perdre en un dia els beneficis d’un any.

Per compartir, recomanar i comentar:
error