Aconseguir adequar la comunicació científica al destinatari i el context d’aquest és un repte apassionant, que emociona.
El motiu? La comunicació científica sol dirigir-se a un públic especialitzat, en un context comunicatiu professional i és realitzada per tècnics que, com els seus receptors model, estan avesats al món de les provetes, els tests, el mètode científic … Mentre que la comunicació social es desenvolupa a partir de mitjans de comunicació convencional (diaris, revistes, ràdios, tv) o digitals (pàgines web, blogs, xarxes socials…) i estan dirigts a un públic heterogeni.
Passa sovint , a més, que el llenguatge científic tendeix a l’ús de subordinació, condicionals i notes a peu de pàgina, mentre que la comunicació social busca missatges directes, unívocs, senzills…
Sense perdre de vista tots aquest condicionants ens ocupem de:
- El desenvolupament d’una estratègia comunicativa transparent, eficient i correcta.
- L’adequacio del missatge i la redacció de continguts en funció del destinatari, el canal i el contect comunicatiu.
- L’emissió de notes de premsa
- L’elaboració d’infogràfics
- La revisió de textos divulgatius
- La redacció de material de difussió