Wind of change, Anna Serrano Coll, 2015

Posseir un web de manera intel·ligent és més que tenir una “smartweb’

Fa pocs dies, un dels meus socis em va regalar una frase que em va encantar. De fet, quan la va formular gairebé m’aixeco i em poso a aplaudir motiu pel qual no em vaig poder refrenar i li vaig demanar permís per apuntar-la i prendre-la prestada, a fi de poder-la compartir amb tu, que ara llegeixes aquest bloc.

Ell es va prestar encantat, cosa que li agraeixo, així que aquí va la frase:

“Es pot tenir una pàgina web perquè a un li han dit que les empreses han de tenir pàgina web, però això és molt diferent a tenir una pàgina web de manera intel·ligent”.

En poc temps hem viscut un canvi radical en la manera en què les empreses es comunicaven. Ja no parlo del moment en què van saltar a internet amb les primeres pàgines web, que va! Tampoc em refereixo a quan vivim l’onada de les pàgines web en Flash —avui convertides en un maldecap per al posicionament—, o quan tot CEO que es fes valer havia de tenir un bloc.

Tenir un web. Estratègia de comunicació

El fet de tenir un web és avui dia molt més que “estar present”: per a les empreses tenir un web ha de formar part d’una estratègia de comunicació àmplia, que integri activitat online i offline, en la qual el web és un canal més , entre molts altres, siguin convencionals o es trobin entre els més moderns.

Avui en dia, tenir una estratègia de comunicació corporativa online, significa moltes coses i les intento sintetitzar:

  1. Visualitzar com es posiciona i com ha de posicionar la marca, el servei i / o el producte comercialitzat en el món digital per complir amb els objectius estratègics corporatius.
  2. Determinar objectius estratègics específics per a la comunicació online, tenint en compte que el context comunicatiu, els destinataris i format del missatge s’han d’adaptar a les formes de comunicació en línia. Aquest pot significar la necessitat de plantejar estratègies globals, offline i online, des de la direcció corporativa aprofitant els avantatges que ofereix cada tipus de comunicació.
  3. ‘Campanyitzar’ els objectius estratègics que, platejats com un missatge tindran la capacitat de ser encapsulats adequadament per a cada canal, per a cadascun dels perfils de consum i perfil d’usuari, que trobem en cadascun d’aquests canals.
  4. Adaptar-se a les particularitats comunicatives de cada canal online: tant els canals propis (web, blogg, xarxes socials privades) com els canals socials. Això es refereix tant a l’estètica com als continguts.

Avui en dia, desenvolupar una estratègia de comunicació significa integrar, com mai s’ha fet fins ara, la gerència en màrqueting i comunicació amb la part més executiva d’aquesta. I deixa que t’informi que aquest repte val tant per a les grans, com per a les petites empreses.

I tu, estàs llest?

Un article d’Anna Serrano Coll (c)
Per compartir, recomanar i comentar:
error