«Les xarxes socials equiparen a pimes i grans holdings en un mateix punt de partida: la creació d’un perfil»
Les xarxes socials han saccejat l’escenari tradicional de les comunicacions.
Des del punt de vista de la comunicació corporativa, la trascendència ha estat tan gran que en, l’arrencada de qualsevol activitat de comunicació social online, tothom parteix del mateix punt de sortida: la creació d’un perfil.
Què vol dir això?
Les xarxes socials posen al mateix nivell inicial a un comerciant d’un petit poble del Maresme amb el seu smartphone, a un petit despatx professional, a una indústria del Vallès… i a qualsevol gran holding internacional.
Desprès del tradicional “Join us” (“Uneix-te a nosaltres”), que fan servir moltes d’aquestes xarxes socials, comença el vertader repte per als emprenedors i les petites i mitjanes empreses: aconseguir arribar als clients reals i potencials, mantenir l’interès vers al que es publica, donar suport o convertir-se en autèntica acció comercial i, finalment, generar nous clients i vendes.
L’itinerari segueix sent el mateix per al comerciant, el professional liberal o l’industrial i pel gran holding internacional.
Però, en aquest cas, les variables de l’audiència (el a qui ens dirigim i la interessantíssima possibilitat de conèixer al seu interlocutor en persona) modificaran sustancialment el com i el quan de l’estratègia a seguir a les xarxes socials.