"Hummingbird Wings Landing #2" Tim Hamilton (Flickr)

L’avantatge (i el repte) de tenir un perfil professional actiu a internet

Avui, fem una cerca a Linkedin i apareixen més de 270.000 d’advocats; iniciem un procés de selecció de personal online i reben 450 currículums; o cerquem a Google “gestor Mataró” i tenim 260.000 resultats. Internet era de les empreses i avui és de les persones. No ser-hi és una opció, però és l’opció dels professionals que ja no comptaran per als nous consumidors, els que ara entren en el mercat de consum i que només l’entenen si existeix una orientació digital.

 

Dos arguments de força

El PRIMER. La resposta a la pregunta de base —Per què haig de ser a internet?— amb aquest plantejament quasi és sobrera: Els consumidors, siguin particulars o empreses, no prenen decisions de compra o contractació sense consultar internet i, en aquest cas, els perfils professionals proveeixen de bons arguments de venda.

El SEGON. Tots portem internet a la nostra butxaca i, amb el temps, estarà a tot arreu. (Us convido a llegir un altre article meu sobre tendències de comunicació)

 

Una llarga llista de valors

Tot i els dos arguments de pes ja exposats, que són fulminant, desgranem alguns dels avantatges que per als escèptics podem platejar en termes de comunicació més convencional. Tenir un perfil professional a internet:

  • Informarà a possibles clients en les cerques inicials que realitzen per tal de resoldre una necessitat de producte o servei.
  • Transmetrà la idea al client de que nosaltres en sabem i tenim les respostes per a les preguntes que té sobre el producte o serveis que vol comprar o contractar.
  • Reforçarà la imatge i valors que es transmeten després d’una reunió o d’una gestió comercial.

En tant a acció (activa) comercial:

  • Front a clients reals: permet crear canals extra per estar en contacte i fer que pensi en tu.
  • Front a clients potencials: quan s’és un usuari actiu es poden emprendre accions de posicionament de la pròpia marca professional.
  • La presència a xarxes pot ser una font d’informació per crear una base de dades comercial.

Des del punt de vista dels professionals independents, a més, s’aporten altres valors com, per exemple, la possibilitats de millora professional, doncs internet i els perfils personals són una excel·lent font d’informació per a grans empreses i headhunters.

 

… I alguns riscos sobre els quals has d’estar informat

Com a professional també t’haig d’informar d’alguns riscos que pot implicar el desplegament d’una marca comercial, una empresa o un perfil professionals online:

  • Un perfil mal gestionat por repercutir en contra del posicionament que s’ha obtingut en accions de contacte comercial en persona. La correspondència real entre un i altre és vital.
  • Un missatge equívoc o equívocament polèmic pot distorsionar un flux constant de missatges positius.
  • La redundància en la comunicació o l’absència d’interacció. Comunicar-se en la justa mesura, sense saturar, o fer-ho sense interactuar amb d’altres perfils.

 

Però tornem al principi: els consumidors d’avui i encara més els del futur no prenen decisions de compra sense consultar a internet. En aquest sentit, internet és una carrera de llarg recorregut tant per a les marques i professionals d’avui com per aquest mateixos i els que vindran, en el futur.

Per compartir, recomanar i comentar:
error