BE SOCIAL, my friend. Bones i proactives pràctiques en comunicació empresarial de pimes a xarxes socials
Si fa uns dies parlava sobre els errors comuns en la gestió de continguts de blocs, avui m’he entretingut fent una llista de bones pràctiques a xarxes socials. Quan alguna empresa em pregunta sobre com han d’enfocar l’estratègia en aquest canals, els sóc molt clara:
Penseu que mai abans una empresa havia tingut l’oportunitat de comunicar i estar en contacte, directament i en un moment d’oci i entreteniment, amb els seus clients i potencials clients.
Una mica recollint aquest vocació, us proposo un decàleg de bones i proactives pràctiques en comunicació empresarial a xarxes socials:
- Publica continguts i aportacions pròpies.
- Pensa en quina opció és la més adequada: disposar d’un perfil personal orientat al negoci o convertir el negoci en un perfil. Les xarxes, avui, t’ofereixen aquesta doble opció.
- Quan tens un perfil en una xarxa social des d’una vessant professional, orienta’t per un objectiu, vers la transmissió d’un perfil o rol professional concret. Tot i que és normal anar-se ajustant, amb el temps.
- Comparteix continguts professionals que siguin interessants, comparteix des de la lectura o visionat íntegre de la peça que comparteixes, és a dir, ves a la font, no facis una compartició d’una compartició.
- Interactua amb referents del sector, que facin aportacions pròpies i sentis que tenen un enfoc professional similar el teu.
- Interactua amb altres perfils similars al teu.
- Entén i incorpora els codis lingüístics propis de les xarxes socials en les quals et mous. Això també significa que has de tenir cert coneixement dels codis propis d’aquesta mena d’ecosistema comunicatiu que representa cada xarxa.
- Comporta’t com et comportes socialment, són xarxes socials: Dóna les gràcies, si cal donar les gràcies; respon si et pregunten; saluda quan et saluden…
- Incorpora a proveïdors, socis, clients (atenció amb aquests perfils per aquells professionals vinculats a qüestions de confidencialitat i discreció) a la teva base de contactes.
- Valora quines xarxes socials s’alineen millor a la teva marca, identitat, valors, missió, objectius estratègics … de la teva empresa, projecte empresarial o perfil professional.
Per cert, no oblidis que si vols que desenvolupi algun d’aquets “tips”, només cal que m’ho demanis a través del formulari o dels meus perfils de Twitter o Linkedin.