5 clics imprescindibles per al perfil d’una empresa a Linkedin
Aquest post vol ser una guia introductòria per a totes les empreses que volen tenir un perfil corporatiu a Linkedin, però també per aquelles que el volen millorar, així que hi desglossarem les opcions bàsiques i les descriurem amb detall per tal que assolim una nivell de “preeminència”.
Consell 1: Mai facis servir un perfil de persona per a una empresa.
Quan Linkedin va començar a prendre cert pes en el nostre entorn moltes persones van optar per crear una identitat a Linkedin amb les credencials de l’empresa, enlloc de les seves pròpies. Va arribar un moment en el qual n’hi havia molts i, avui encara en queden. Un avís important: Linkedin (com també fa Facebook, per altra banda) tendeix a eliminar aquesta perfils i, sense solució, desapareixen els centenars o milers de contactes que hagi fet. Aquest avís no és gratuït, conec més d’un cas.
Així que, si vols tenir un perfil de la teva empresa, primer hauràs de tenir el teu personal i, a més, et recomano que tinguis un bon perfil doncs a qualitat dels professionals empeny la qualitat del perfil corporatiu.
Consell 2: Qui encapçala i qui gestiona el perfil corporatiu
Els perfils corporatius es creen a partir de perfils personals el procediment per a crear-lo son les següents:
1r. Ves a la barra de navegació superior: <Inicio> <Perfil> <Red> <Empleos> <Intereses>. A <Intereses> fes clic a <Empresa> per obrir la pàgina principal on a la columna de la dreta trobaràs l’opció <Crea una página de empresa>.
2n. Per tirar endavant et caldrà estar registrat com a perfil professional, disposar d’un correu de l’empresa (no són vàlids ni Yahoo, ni Gmail, ni cap d’aquest proveïdors globals, ha de ser un @el-nom-de-l’empresa.nnn).
Saber això és important perquè Linkedin persegueix que la gestió de la companyia es realitzi internament. Per a que les agències puguin operar i gestionar hi ha algunes opcions secundàries, tot i que personalment recomano que la creació la realitzi el perfil del responsable de l’empresa o el responsable de l’estratègia corporativa (assistir pel gestor especialista en comunicació corporativa, si ho vol) . Serà, posteriorment, en la gestió diària, quan hi actuarà preferiblement el gestor de la comunicació.
Consell 3: Què i com ho explico
Aquesta és la base de la gestió del perfil d’empresa. Per a resoldre-ho, cal diferenciar entre dues opcions: les informacions fixes (definició corporativa, gamma de serveis i de productes) i la publicació d’actualitzacions (notícies, novetats, llocs de treball, ofertes, etc.)
Per a les informacions fixes, val la pena disposar d’uns bons textos corporatius de base que, avui en dia, moltes empreses encarreguen a professionals de la comunicació. L’objectiu d’aquest encàrrec sol ser disposar de textos genèrics amb versions adaptables als diversos usos i canals (webs, xarxes socials, PWP, discursos, notes de consum, mailings comercials, etc.).
En tant a actualitzacions s’entenen totes aqueles informacions que pot publicar una empresa i que en un moment són novetats o notícies: la incorporació d’un nou professional, l’obertura d’una delegació, la creació d’una nova carta de productes, etc. A mesura que es vagin publicant noves actualitzacions, les velles aniran retrocedint en quant a visibilitat a pantalla, i quedaran a l’historial.
Consell 4. Com aconseguir que tingui un aspecte professional
Passa molt sovint que hi ha empreses que han actualitzat tota la informació del seu perfil, però que visualment, no aconsegueixen que la seva feina llueixi. El missatge de fons, en aquests casos, és força tranquil·litzador: Linkedin és, al final, una pàgina web programada i en tant, existeixen un plegat de requeriments òptims de visualització. Hi ha nombroses guies visuals, però aquesta infografia es una de les més aclaridores que he trobat:
Consell 5. La gestió diària, el repte
Com passa a totes les xarxes socials, i Linkedin no n’és una excepció, caure en l’apatia i deixar de fer un manteniment periòdic dels perfils personals i la pàgina corporativa farà que perdi interès progressivament i passi a ser un aparador des actualitzat.
Tot i que seria òptim, és poc viable que el perfil es pugui actualitzar a diari (quan parlo l’actualitzar mai em refereixo a publicar novetats diàriament, si no a revisar si hi ha peticions, correus, noves interaccions, propostes interessants, etc.). Per contra sí que és molt oportú publicar actualitzacions de forma periòdica: per un perfil personal recomano cada setmana i per a pàgines corporatives és interessant fer-ho cada quinze dies o cada mes.
Moltes empreses em comenten que aquest és una labor inabastable perquè no tenen capacitat per generar aquest flux de comunicació. Per aquestes empreses, una llista de reflexions:
- Ajustar la presència online i a les xarxes socials a un objectiu empresarial ens aportarà destinataris tipus i missatges a comunicar.
- La descripció detallada d’un producte o serveis és la matèria prima per convertir una actualització en un contingut que és propi i té valor.
- Tots els sectors empresarials tenen novetats a comentar, siguin notícies aparegudes als diaris o articles de prensa especialitzada.
- En tant a organització viva, les empreses tenen casos d’èxit a explicar, idees, trets diferencials, arguments de pes, tradició i història… Si això constituiex la identitat de l’empresa, perquè no mostrar-ho a aquest gran aparador que és Linkedin.
Addicionalment, si us cal mé sinformació, podeu accedir a les pàgines d’ajuda de Linkedin. Lamentablement no existeix, en castellà, cap pàgina a on se sintetizi la informació amb la mateixa qualitat que aquesta, que us recomeno llegir en anglès.